VÅRT SCHEMA

Hösten 2022



Måndag  

16.30-17.30 Hatha yoga ”soft flow” - Jessica START 5/9


Tisdag  

12.00-13.00 Lymfflöde främjande yoga - Mikaela START 6/9

Onsdag  

10-11.00 Mamma & Bebis yoga - Mikaela START 7/9


17.30-18.45 Yoga från grunden - Ann-Mari START 7/9

19.15-20.45 Yin Yoga - Ann-Mari START 7/9

Torsdag

19.15-20.35 MediYoga och Minfullness - Sofia OBS! endast OJÄMNA veckor

Fredag

8.45-10.00 Hatha yoga ”Morning glow” -Jessica START 9/9


Söndag

16.00-17.15 Gravidyoga - Mikaela START 11/9


Priser

Drop in 230 kr

Klippkort 2000 kr för 10 gånger

Våra klasser

Yin yoga  

med Ann-Mari


Känner du dig stel?  Eller är du stressad?

I båda fallen är yinyoga perfekt för dig. 

ALLA skulle egentligen behöva yinyoga, då den både är ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet, och - kanske framför allt - ett sätt att balansera vår ofta utåtriktade, presterande livsstil.

I yinyogan får du landa en stund i tystnad och stillhet, i din egen kropp, med ditt eget andetag. En stunds varande där vi utforskar vad som pågår just nu och en chans att släppa taget om det. 

Yinyoga är en fantastiskt skön yogaform där vi håller positionerna i några minuter och då når bindväven i kroppen. De allra flesta kan utföra yinyoga; den anpassas helt efter dina förutsättningar, och det behövs inga förkunskaper.


Tisdagar kl 19.15-20.45

Yoga från grunden 

med Ann-Mari

I den här kursen lär vi oss hathayoga, vilket är en bra grund för dig som är ny inför yoga. Har du yogat lite tidigare finns här också en möjlighet att i lugn och ro fördjupa din upplevelse av positionerna med andning, närvaro och teknik.

Hatha är egentligen grunden för all fysisk yoga, sk yoga asanas. Det är en på samma gång lugn och fysisk yoga. Klasserna innehåller solhälsningar, stående positioner, balanspositioner, framåtfällningar, sittande positioner, bakåtböjningar, inverterade positioner

och rotationer. Positionerna hålls lite längre och du får god tid på dig att lära känna dem. Successivt börjar vi också koppla ihop positionerna till sekvenser

där du får synkronisera andetaget med rörelserna, det som i yoga kallas vinyasa. Klasserna avslutas alltid med en vila.


Tisdagar 17.30-18.45

Gravid Yoga med Mikaela

På gravidyoga lär du dig några av de yogaställningar som är extra bra att göra när man väntar barn. Yoga som stärker rygg, ben och ger bättre hållning. Du får mera plats i bäckenet, så det blir bättre plats till barnet. Bröstet öppnas och andningen blir friare. Du lär känna din kropp bättre, så du bättre kan använda den under förlossningen. På kursen arbetar du också med andning och avspänning. Allt detta ger större trygghet under förlossningen.

För vem: Gravidyoga passar dig som väntar barn och är i vecka 14 och framåt. Om du har lindrig foglossning går det bra att delta.


Söndagar 16.00-17.15




Mamma & Bebis

med Mikaela

Den här yoga klassen är precis det en nybliven mamma behöver.


Mjuka övningar för att stärka och stödjaden nyblivna mammakroppen.

Samt en plats att möta andra bebisar och mammor och få det stöd som hjärtat behöver. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av yoga.


Mammor som slutat blöda efter förlossning (eller minst 4 veckor efter kjesarsnitt) och bebeisar som ännu inte börjar krypa är varmt välkomna!


Onsdagar 10-11

Lymfyoga med Mikaela

Vår lymfa är bokstavligen ”Livets källa”

Visste du att genom ta hand om din lymfa kan

* Minska kronisk inflammation

* Positivt påverka din genom (påverkbar DNA) och

* Befria din kropp från giftiga ämnen, fria radikaler och skadade celler


Mjuka, avslappnand, öppnade och flödande rörelser


Tisdagar 12.00-13.00