VÅRT SCHEMA

Hösten 2022

Nya klasser kommer att läggas upp här, schemat är inte helt klart inför hösten


Måndag  

16.30-17.30 Hatha yoga ”soft flow” - Jessica


Tisdag  

17.00-18.30 Breathwork, nybörjare -Mette

Onsdag  

10-11.00 Mamma & Bebis yoga - Mikaela


17.30-18.45 Yoga från grunden - Ann-Mari

19.15-20.45 Yin Yoga - Ann-Mari

Torsdag

17.00-18.30 Breathwork, fortsättare -Mette


19.15-20.15 MediYoga och Minfullness - Sofia

Fredag

8.45-10.00 Hatha yoga ”Morning glow” -Jessica


Söndag

8.30.00-9.30 Lymfflöde främjande yoga - Mikaela


Priser

Drop in 200 kr

Klippkort 1800 kr för 10 gånger

Våra klasser

Yin Yoga

med Ulrika 

Yinyoga är en mjuk yogaform som hjälper muskler att slappna av och stretchar kroppens bindväv.

Till vår hjälp har vi bolster, filtar och block. Passar dig som känner dig stressad, behöver hjälp att slappna av, känner dig stel, eller har behov av att hitta ny energi.


Måndagar 18.30

Yin yoga  

med Ann-Mari

Känner du dig stel?  Eller är du stressad?

I båda fallen är yinyoga perfekt för dig. 

ALLA skulle egentligen behöva yinyoga, då den både är ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet, och - kanske framför allt - ett sätt att balansera vår ofta utåtriktade, presterande livsstil.

I yinyogan får du landa en stund i tystnad och stillhet, i din egen kropp, med ditt eget andetag. En stunds varande där vi utforskar vad som pågår just nu och en chans att släppa taget om det. 

Yinyoga är en fantastiskt skön yogaform där vi håller positionerna i några minuter och då når bindväven i kroppen. De allra flesta kan utföra yinyoga; den anpassas helt efter dina förutsättningar, och det behövs inga förkunskaper.


Tisdagar kl 19.15-20.45

Breathwork

med Mette

Breathwork framför allt ett sätt för att komma i kontakt med inkapslade känslor

Många upplever att det på många sätt är effektivare än att gå i terapi. Samtidigt övar du din förmåga att använda andningsmusklerna och att andas medvetet.

På så sätt kan du till exempel sänka din stress, sänka blodtrycket, boosta immunförsvaret eller enkelt klara ett kalldopp. 


Tisdagar 17.00-18.30 (nybörjare)

Torsdagar 17.00-18.30 (fortsättare)


Mamma & Bebis

med Mikaela

Den här yoga klassen är precis det en nybliven mamma behöver.


Mjuka övningar för att stärka och stödjaden nyblivna mammakroppen.

Samt en plats att möta andra bebisar och mammor och få det stöd som hjärtat behöver. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av yoga.


Mammor som slutat blöda efter förlossning (eller minst 4 veckor efter kjesarsnitt) och bebeisar som ännu inte börjar krypa är varmt välkomna!


Onsdagar 10-11

Yoga från grunden 

med Ann-Mari

I den här kursen lär vi oss hathayoga, vilket är en bra grund för dig som är ny inför yoga. Har du yogat lite tidigare finns här också en möjlighet att i lugn och ro fördjupa din upplevelse av positionerna med andning, närvaro och teknik.

Hatha är egentligen grunden för all fysisk yoga, sk yoga asanas. Det är en på samma gång lugn och fysisk yoga. Klasserna innehåller solhälsningar, stående positioner, balanspositioner, framåtfällningar, sittande positioner, bakåtböjningar, inverterade positioner

och rotationer. Positionerna hålls lite längre och du får god tid på dig att lära känna dem. Successivt börjar vi också koppla ihop positionerna till sekvenser

där du får synkronisera andetaget med rörelserna, det som i yoga kallas vinyasa. Klasserna avslutas alltid med en vila.


Tisdagar 17.30-18.45